Kamp 1955
(Wim Keller)

Mijn kampvuurverhaal is een beetje treurig, als kersverse pl bij de Havikken, Heeze 1955 hadden we na aankomst op onze heuvel de tent opgezet en aangezien we op hout stookten de hele middag gesprokkeld om straks de havermout te kunnen koken.

Vergadering bij de leiding bij hun tent op de volgende heuvel in de avonduren, waar ik met de andere pl's en apl's bij een kwamen. Plotseling werd er alarm geslagen want grote vlammen sloegen op de heuvel waar onze tent stond omhoog. Paniek, we renden de heuvel op en zagen tot onze verbijsteriing dat het verzamelde hout dat we die dag zo moeizaam hadden gesprokkeld in vlammen was opgegaan. Al het werk voor niets geweest, want ze hadden zin in een lekker fikkie.