Welkom bij de Jubileumsite van Scouting Oost 1
Valid HTML 4.01 Transitional
Kampvuurverhaal Kampvuurverhaal

Zomerkamp met de gidsen
(Monique van Kooten (van Someren) )

Reageer op dit kampvuurverhaal

In welk jaar het geweest is weet ik niet meer, maar het was tijdens een zomerkamp met de gidsen.

We sliepen in een koeienstal en op een nacht werden we wakker gemaakt voor een dropping. We gingen een eind het bos in en er was een verhaal aan verbonden wat ik mij niet meer herinner. In elk geval moesten wij de Guido zoeken. (José Stom?)
Nadat we een eind door het donkere bos hadden gelopen, enge geluiden hadden gehoord en elkaar flink bang hadden gemaakt, kwamen we op een punt waar wij moesten zoeken.
Uiteindelijk zag Martha van Someren ( mijn zus) het eerst de Guido achter een stapel hout zitten. Zij zag er uit als een lijk, mes in de borst en mond een beetje open. Wij schrokken ons echt helemaal te pletter. Nadat de gemoederen een beetje gesust waren en iedereen ervan overtuigd was dat zij niet echt dood was zijn we terug in de koeienstal weer naar bed gegaan. Het bleef die nacht nog lang onrustig………….

Wat ik mij verder goed herinner is het maken van fluitenkoorden. Dat was voor veel mensen een lastige klus maar bij ons thuis was dat geen probleem. Wij hebben er dan ook thuis veel geknoopt voor andere gidsen.

En natuurlijk het eten koken in de zelf gepionierde keukens. Ik vergeet nooit de macaroni waar je lepel niet meer doorheen kon halen, het leek wel beton…..