75 jaar Scouting Oost 1 ???

Nou nee, niet Scouting Oost 1, maar 75 jaar geleden is de Zalige Mbaga groep opgericht. Toen nog gevestigd aan de Oosterringdijk, maar na enige omzwerving en een fusie met de Cunera groep, de Maria de la Luz groep en de Rafaël groep, terechtgekomen op de huidige locatie aan de Kruislaan in de Watergraafsmeer. Al deze groepen bij elkaar besloten zich van toen af aan Scouting Oost 1 te noemen!

Oude namen van weleer die zeker binnen de Watergraafsmeer, maar in sommige gevallen ook zelfs ver daarbuiten, nog klinken als een klok, zijn: Oubaas Jac van ’t Hek (inderdaad, vader van...) en zijn vrouw Akela Cor Schafstall, Hopman Fijen, Hopman de Lange, Akela Capel, Akela van Balen. Maar ook familienamen als die van Sibbel, Frijhoff, Schaap, Distelbrink, Hollanders, van Deudekom, Schippers, Somers, Scheers en Smiers zijn onlosmakelijk verbonden aan de Watergraafsmeer en aan onze scoutingvereniging.

In september 2008 vieren wij ons 75-jarig bestaan met een grootse reünie. Op die reünie, die nog groter gaat worden dan die van vijftien jaar geleden, verwachten wij heel veel van deze oude namen weer te horen en hopelijk ook te zien. Misschien niet veel meer van de oudste generatie maar wel van hun kinderen en kleinkinderen die ook altijd hun plezier hebben beleefd en nog beleven, aan onze scoutingvereniging.

Via deze site willen wij u op de hoogte gaan houden van alle ontwikkelingen in de aanloop naar deze reünie. Voor het organiseren van deze reünie staan een groot aantal mensen garant. Mensen die komen uit de huidige leiding, maar ook uit de oud-leiding, oud bestuursleden en zelfs ouders van huidige leden. Wij gaan met z’n allen zorgen voor een groot spetterend feest!

Jubileumcommissie

Maar ook U kunt zich van nu af aan inzetten voor het welslagen van de reünie!

Wat kunt u doen? Nou simpel! Meldt u zich aan op deze site als Oud-lid!!! Wat wij ook graag van u willen, zijn uw verhalen van weleer. Indien aanwezig, en indien mogelijk, ook uw zichtbare herinneringen in de vorm van gescande foto’s etc. Wij gaan al die 75 jaar aan kampvuurverhalen bundelen en zichtbaar maken voor iedereen. Via deze site kunt u dan binnenkort de verhalen lezen van de padvinders en kabouters uit het grijze verleden, maar ook die van de gidsen, verkenners en explo’s van heden. Want ook van jullie, de jonge generatie, willen wij de verhalen hebben. Verhalen over jullie kampweek in Well, in Vilsteren , Stokkum of waar vandaan dan ook! Maar ook alles over jullie huidige activiteiten zodat de oudere generatie, via deze site, op de hoogte wordt gebracht van de Scouting van nu!

Stuur uw/jullie verhalen en foto’s naar deze site en wie weet hebben we over één jaar zovéél aan materiaal dat we daar een reünieboek mee kunnen vullen.

Wij gaan ervoor, u/jullie hopelijk ook.

Voor al uw kampvuurverhalen en foto's, klik hier.